NORMATIVA CURS 16-17 . PRIMÀRIA /EDUCACIÓ iNFANTIL







NORMATIVA 2016/17
Entrada a les 9h del matí :
  •  Els alumnes d'Infantil P-3, P-4 i P-5A/B, durant tot el curs, podran entrar acompanyats pels seus pares, P-3 i P-4 fins a les portes dels porxos i P-5A/B fins els bancs al costat de la porta principal (estarà indicat).
  • Tots els alumnes de Primària, durant el curs, entraran sols i aniran pujant a les seves respectives aules.
  • El primer dia de classe (12/9/2016), els alumnes de 4tA/B, 5è i 6è de Primària faran filera als porxos al lloc on estarà indicat el seu curs. Els alumnes de 1r, 2n i 3rA/B faran fileres a la zona de les finestres del menjador on també estarà indicat el curs . Excepcionalment aquest únic dia els pares de 1r podran entrar a acompanyar els seus fills fins a la filera.

Sortida a les 16.30h:
  • Recollida dels alumnes d'Educació Infantil (P3,P4,P5):  Els pares dels alumnes d’Ed. Infantil P3,P4 i P5, podran entrar a les 16:25h a recollir els seus fills a les portes (P-3A/B i P-4) o bancs(P-5A/B)de la zona porxos on els hauran deixat al matí i sortir amb els nens el més aviat possible per facilitar la sortida dels alumnes de Primària
  • Recollida dels alumnes de Primària: Els alumnes de 1r, 2n i 3rA/B) faran filera al lloc indicat a la zona de finestres del menjador on seran entregats als seus pares (entrada i sortida per la porta de la rampa). Els alumnes de 4tA/B, 5è i 6è) Baixaran fins a la sortida acompanyats pels mestres. Els alumnes que puguin marxar sols cap a casa hauran de portar signada pels pares l’Autorització per sortir sols de l’escola ,única per tot el curs que haurien de portar el 1r dia de classe si han de marxar sols.(document adjunt al correu).
  • Recollida els dies de pluja: Educació Infantil, com cada dia, es recolliran a les portes/bancs dels porxos. Els alumnes de Primària es recolliran a les columnes dels porxos on estarà indicat el seu curs.

-Sortida i entrada el migdia:
  • Ed. Infantil per les portes/bancs dels porxos. Els alumnes de Primària sortiran per la porta principal i a les 15h quan tornin s’hauran d’incorporar a la filera del seu grup classe (estarà indicat).
  • Els alumnes que a les 16:30h no els hagin vingut a recollir, aniran al servei d’Acollida (SAT) a càrrec de la família.

Mesures higienico-sanitàries:
  • No portar l’alumne a l’escola en el moment que la família detecti que el nen/a té febre, vòmits, diarrea, o pateix alguna malaltia infecciosa (grip, varicel·la, galteres, conjuntivitis, fongs,....). Si es dona el cas, cal comunicar a l’escola (tutora) el motiu d’absència de l’alumne.
  • En cas d’infeccions parasitàries com poden ser els polls, s’haurà de seguir el tractament mèdic o higiènic complert. Si es detecta a l’escola, es trucarà a la família que haurà de venir a buscar el seu fill, el més aviat possible, per aplicar-li el tractament corresponent. L’alumne no podrà tornar a l’escola fins que estigui totalment desparasitat .És necessària la màxima col·laboració de les famílies per poder acabar amb aquest problema del qual el centre no n’és responsable.

Administració de medicaments
  • En cas que l’alumne/a necessiti prendre alguna medicació durant l’horari escolar, caldrà que feu arribar a la seva tutora, una recepta o un informe del metge on consti el nom i cognoms del nen/a, el nom del medicament i la pauta que s’ha de seguir (moment del dia i quantitat que ha de prendre). Així mateix, també s’haurà de portar un escrit on l’adult responsable de l’alumne autoritzi al personal del centre educatiu perquè li administrin la medicació receptada.(document adjunt al correu)

Al.lèrgies de tot tipus(alimentàries, ambientals. . . .)
  • En cas que un alumne/a tingui algun tipus d’al·lèrgia i/o intolerància, cal fer-ho saber el més aviat possible a la seva tutora i a la coordinadora del servei de menjador a través del full de recollida d’informació per alumnes amb al·lèrgies (document adjunt al correu).

Educació Física i Piscina
  • Aquells alumnes que per motius de salut no puguin fer Educació Física o Piscina per un període de temps prolongat, hauran de portar el corresponent certificat mèdic.  Si es tracta d’un dia puntual, caldrà portar un justificant de la família. Per aquestes activitats esportives  tots els alumnes han de portar l’equipament escolar. Cal portar el xandall i la samarreta de l’escola. S’ha de marcar la roba esportiva amb el nom de l’alumne de manera clara per evitar possibles confusions i poder recuperar la peça en cas de pèrdua. Recordem que com a usuaris de les instal·lacions de la Piscina del Complex Esportiu Municipal, de la Bonaigua, s’hauran de seguir les normes d’accés i ús del centre esportiu.

Motxilles  S’aconsella NO utilitzar motxilles amb rodes.

Utilització de la bata
  • Tots els alumnes d'Educació Infantil (P3,P4,P5) i Primària (1r, 2n, 3r i 4t) hauran de portar una bata marcada amb el nom i cognom i que tingui una cinta llarga per poder penjar-la.

Joguines:
  • No es podran portar joguines de casa a l’escola/ Aniversaris: a Primària no es celebren a l’escola.

Telèfons mòbils i aparells electrònics
  • A l’escola no es permet l’ús de telèfons mòbils als alumnes. Si algun alumne/a porta el mòbil o algun altre aparell electrònic al centre, serà sota la seva responsabilitat. No el podrà mostrar ni utilitzar, si ho fa, el mòbil o aparell serà retirat i guardat pel docent o monitor durant la resta de l’horari escolar i s’entregarà posteriorment a la família. En cas de pèrdua l’escola no intervindrà ni en serà responsable.

Normes de convivència
  • Per una bona convivència a l’escola, tal i com es contempla en les Normes d’Organització i Funcionament del centre, no es permetran actituds contràries a la integritat i al respecte de totes les persones que formen la comunitat educativa.

En el recinte Escolar no està permès fumar , ni entrar gossos .

Gràcies per la vostra col·laboració



NORMATIVA ESPECÍFICA EDUCACIÓ INFANTIL

Entrevistes amb les mestres:

El dia d’entrevistes és el dilluns de 12:30 a 13:30h 
Cal concertar l’entrevista amb la tutora. La podeu demanar vosaltres o us podem convocar nosaltres.

 Medicaments
Intenteu que l’hora d’administrar-los coincideixi quan els nens són a casa.
Els nens i nenes que hagin de prendre algun medicament a l’escola, cal que portin:
-Recepta del metge
-Autorització dels pares amb la dosi i l’hora perquè el personal del centre pugui administrar el medicament.

Demaneu al metge si hi ha la possibilitat de receptar un medicament que no calgui conservar a la nevera. En cas que això no sigui possible us agrairíem que féssiu arribar el medicament, si pot ser, dins d’una funda tèrmica.

Els alumnes que tenen medicació a l’aula (ja concretada amb la tutora), cal que des de l’inici de curs portin doblada la medicació per tal de tenir-ne una a l’aula i l’altra per a les sortides.
 
Material
Com cada any hem adquirit el material de classe (llapis, plastidecors, ceres, cartolines, gomes, jocs i joguines, material per experimentació, etc... )
conjuntament amb totes les aules.

Amb la finalitat de fomentar el respecte pel material d’aula, per les joguines i els jocs del pati i altres materials compartits, si algun alumne en fa un mal ús de manera reiterada i el trenca, se li demanarà que el reposi.

Donat el cas que algun alumne arribi a casa amb algun objecte que no sigui seu  cal que el retorni el dia següent a la seva tutora.




Aniversaris

Per celebrar els aniversaris si voleu portar alguna cosa per donar als alumnes de la classe, es recomana que siguin productes tipus: galetes, coca, fruits secs, pastís de pa de pessic, croisanets o ensaïmades petites.... Recordeu que per  seguretat alimentària cal que siguin productes comprats en establiments que ofereixin garanties sanitàries  i no elaborats a casa.
Millor que no necessitin nevera.


Recordeu que dins de l’escola NO es poden repartir cap tipus de llaminadures i que les invitacions a festes particulars s’han de donar fora del recinte escolar.



 Entrada i sortida de l'Escola
                                                                                        
Es prega puntualitat per entrar tots junts i en filera a la classe. Un cop tancada la porta dels porxos d’accés a la classe, caldrà que els nens entrin sols  per la porta principal del vestíbul, si fos necessari el nostre conserge ja els acompanyarà .

És molt important ser puntuals a l’hora d’entrada per evitar trencar la dinàmica de les activitats  a l’aula.

Recordeu que els alumnes que no es vinguin a recollir a les 16:30h, passats 5 minuts, aniran al Servei d'acollida de l'AMPA.

Els dies de pluja es recomana que siguin les famílies les que portin el paraigües,  atès que a l’aula és millor no tenir-ne.

Joguines   No cal  portar  joguines de casa.
Els alumnes tenen joguines a l’aula, per tant, no n’han de  portar de casa (excepte dies puntuals com poden ser els primers dies de P3, després de la diada de Reis. . . . . . , ja us ho comunicarien les tutores).
A més cal tenir en compte que els objectes petits,  com; gometes, bales, clips, monedes i altres peces petites, són molt perillosos i poden ocasionar situacions de risc en aquestes edats.
Les mestres no es faran responsables d’allò que el nen porti.
En cas que arribin a la classe joguines de casa, es guardaran en una capsa que hi haurà a l‘aula i després la mestra ho retornarà a la família.
Els esmorzars de mig matí
Recordeu que per fomentar uns  bons hàbits alimentaris, els nens han de menjar alguna cosa abans de sortir de casa i després a l’escola ja ho acabaran de complementar amb l’esmorzar de mig matí.

Així doncs, l’esmorzar que portin a l’escola aconsellem  que  sigui petit  i variat, com per exemple:  entrepà , galetes, fruita pelada o bé fruits secs...
Per una bona organització de l’estona d’esmorzar dins l’aula, NO es poden portar: sucs, llet, iogurts o similars .

Recordeu que els nens sempre tenen accés a l’aigua per beure.

Us recomanem que portin l’esmorzar dins d’una petita carmanyola.
La carmanyola i el tovalló han d’anar dins d’una bosseta de roba que es pugui tancar.
El vestuari

*La bata és obligatòria, i ha de tenir UNA CINTA LLARGA
per poder-la penjar. El nom ha d'anar per davant, a l'alçada del pit. 

A la jaqueta del xandall, a l’abric o l’anorac
també els hi cal cinta o goma elàstica llarga amb el nom, per penjar al penjador.
La bata us arribarà els divendres per rentar-la i portar-la els dilluns neta.

*Per fer Psicomotricitat i Piscina han de portar bambes amb velcro i xandall. A les Sortides també hauran de dur xandall  de l'escola.

* RECORDEU DE MARCAR EL NOM A TOT EL QUE PORTEN A L'ESCOLA: roba, calçat, motxilles…

*Aconsellem que els nens i les nenes portin roba que se la puguin posar i treure sols (NO s’aconsellen: petos, roba molt ajustada, cinturons,  pantalons ajustats amb botó, calçat de cordons, de cremallera,  botes…) ja que així facilitarem la seva autonomia sobretot a l’hora d’anar al lavabo, fer la migdiada(P-3), canviar-se de roba,...

*Motxilles: han de ser còmodes d’obrir , millor amb cremallera i sense RODES.

 La capacitat que sigui  l’adequada per posar la bata, la  bosseta de  l’esmorzar i
 les informacions que des de l’escola o casa es donin.

 El dia de Piscina només cal que portin la motxilla de Piscina que ha de ser gran
 i amb capacitat per: el vestuari de piscina(veure full piscina) , la carpeta i el llibre
 de menjador.

*Gots: cada nen/a ha de tenir el seu got de plàstic per beure aigua sempre que ho necessiti.

Els divendres portaran  el got a casa per rentar i tornar  net  dilluns següent.




Normativa a l’hora de canviar de roba als alumnes d’Educació Infantil ( P-3, P-4 i P-5)

Per poder canviar de roba a un alumne serà necessari, des de l’inici de curs, tenir a classe la seva bossa amb una muda de recanvi complerta (calçat inclòs), tot marcat amb el nom. És molt important que cada nen/a tingui sempre a disposició la seva roba.

Quan un alumne hagi necessitat puntualment fer ús de la seva roba de recanvi, quan marxi cap a casa s’emportarà  la bossa per tal que al dia següent torni amb tot el recanvi net.

Donat el cas que un alumne NO tingui roba de recanvi pròpia, es trucarà a la família. En el supòsit que la família no pugui venir al centre, es canviaria a l’alumne amb un recanvi d’emergències que l’AMPA ha proporcionat a cada aula d’Infantil. Així doncs, si s’ha d’utilitzar aquest recanvi d’emergències (xandall, samarreta, roba interior mitjons i calçat) caldrà retornar-lo al dia següent net, excepte la roba interior (calces o calçotets) que es consideren d’ús personal i que el seu cost s’haurà d’abonar a l’AMPA . Si alguna peça de roba  no retornés en bones condicions també s’hauria d’abonar el seu cost.
És molt important que el recanvi es retorni net el dia següent.
Si per problemes amb el control d’esfínters habitualment un alumne s’ha de canviar molt freqüentment, es donarà un temps d’adaptació des de l’inici de curs fins el mes de novembre,  a partir del qual només es canviarà a l’alumne un cop per setmana. En cas que es repeteixi la situació molt sovint en una mateixa setmana, s’avisarà a la família perquè se’n faci càrrec i es buscarà amb la família una possible solució al problema. Cal entendre que la mestra  no pot desatendre la resta d’alumnes del grup.
**Aquests criteris s’aplicaran durant tot l’horari escolar: classes, menjador i extraescolars

**Els nens d’Ed. Infantil que habitualment NO controlin els esfínters dins la Piscina, hauran de portar bolquers especials.

Comunicacions

Recordeu que els comunicats i les informacions generals de l’Escola normalment les rebreu via correu electrònic.
Amb els alumnes d’Infantil també fem ús d’una petita carpeta, que porten cada dia a casa i que podem utilitzar tant per enviar-vos algunes comunicacions més concretes del dia, com perquè  vosaltres pugueu fer-nos arribar els vostres comunicats que hauran de tenir el nom, cognom del nen/a i la data.

Així doncs  és important:
-Revisar cada dia la carpeta.
-Treure els fulls que contingui.
-Portar-la cada dia.
-Si algun pare i/o mare canvia l’adreça electrònica, telèfon, domicili  o  observa que no li arriben els e-mails, si us plau que ho comuniqui el més aviat possible, a l’administració de l’escola (Rosa Jané), per tal de poder-ho actualitzar.

-Fotos:
Recordeu que, per tal de respectar el dret a la protecció d’imatge dels menors, les fotos d’activitats i sortides les faran les mestres i després s’inclouran en el DVD final de curs on hi sortiran els alumnes que ho hagin autoritzat. Així doncs agrairíem no fer fotos als alumnes ni dins, ni des de fora del recinte escolar, igualment també us agrairíem no fer fotos a les mestres.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada