dimecres, 10 de desembre de 2014

HÀBIT LECTOR



El Departament d'Ensenyament ha presentat  la Piràmide de la lectura per tal de promoure entre l’alumnat català l’hàbit lector.El principal objectiu és desenvolupar i refermar l’hàbit lector no només a l’aula, sinó també fora d’ella. Per aconseguir-ho es proposa que els alumnes seleccionin una “dieta d’activitats de lectura” i una “freqüència” que els permeti adquirir o consolidar el seu hàbit lector. La proposta vol aconseguir la implicació directa dels alumnes en la definició de la pròpia piràmide. Dins la proposta s’hi inclou també  la necessitat de demanar la participació de les famílies.La proposta, a semblança d’altres iniciatives com la piràmide d’alimentació saludable o d’activitat física recomanada, proposa un seguit d’accions que es consideren fonamentals per desenvolupar l’hàbit lector en els alumnes. Accions que s’estableixen en nivells diferents de freqüència: diàriament, un cop a la setmana, un cop al mes, i un cop l’any.D’aquesta manera, es vol desenvolupar l’hàbit lector entre els alumnes, ja que aquest hàbit està relacionat amb l’èxit escolar, en aspectes fonamentals com ara: comprensió lectora, ortografia i gramàtica, nivell de coneixements generals, capacitat de reflexió i comprensió d’altres cultures.

ENLLAÇ A LA PÀGINA DEL DEPARTAMENT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada